úterý 20. května 2014

RUKOLOVÉ PESTO



Huráá, vypěstovala jsem svou první bio rukolu! A to jsem kdysi přísahala, že já v životě nic nikdy pěstovat nebudu! A to předsevzetí mi vydrželo docela dlouho. 


Takhle přesně moje rukola vypadala, před semletím. 

Ale co s ní? Je jí z jednoho sáčku semínek poměrně hodně a donekonečna na tom záhonu asi nevydrží. Rozhodnutí bylo vcelku snadné - rukolové pesto. Tři pětiny naší rodiny ho milují a ten zbytek si zvykne. Obětovala jsem půl úrody a vytvořila z ní pesto, které se vešlo do 1 klasické zavařovací sklenice a 1 poloviční (tu využijte jako dárek pro toho, kdo ho dokáže ocenit).

Ingredience:
  • 400 g rukoly
  • 200 g parmezánu, strouhaného
  • 120 g piniových oříšků, případně mandlí nebo kešu, strouhaných
  • 250 ml panenského olivového oleje
  • 2 stroužky česneku
  • šťáva z 1/2 citronu
  • 1 lžička soli
  • pepř 
Postup:

Ingredience dejte do mísy a mixujte do podoby jemné zelené kaše. Dochuťte solí a pepřem.

Pokud nechecte pesto mixovat, ale utřít jej v hmoždíři, samozřejmě můžete.


Hmoždíř Crush It, Rig-Tig

Žádné komentáře:

Okomentovat